Jag o lite fordon

Hej Bloggisar!

Tänkte prata idag om då jag o brorsan fick vi varsin cykel. Min bror ordnade med motorljud till cyklarna. Han tog kartong papp vek den och satte in det i cykelekrarna, då smattrade det så mysigt när vi cycklade. Är det ett jet plan som kommer brukade grannen skrika efter oss, ja han var ofta arg han.

Cykeln


När brorsan fylde moped  så mekade han ofta med den så den skulle ghå snabbt snabbt. Jag fick följa med bak på mopeden och jag kan än idag minnas den speciella doften från avgas och kyla på hösten när vi var ute och åkte...

Brorsan tutade o vinkade åt tjejerna han såg i byn

När han blev 18 år tog han sitt körkort och skaffade bil, och fick jag överta hans trimmade moped. Vilken lycka !
Jag sa till kompisarna i klassen voj voj ni ska se Bettan pojkar

Gamla Bettan


Det var den moped som jag för övrigt krockade med en ko.

Jag körde rätt in i kossans mage och flög i en vid båge över både henne och hennes kompisaroch hamnade i diket med moppen över mig.

Jo det gick bra med både kossan , moppen och mig.


 



Oh då jag fylde 40 fick jag som minne av detta roliga ko grejjer jädra va kompisarna skrattade, Jonte o Martto vek sig av skratt, "nä nu måste vi sluta skratta vi ska äta tårta oxå sa jag.. "

Hunden skäller  jag tror att det är postisen som komer med morgon tidningen ( vi får post 2 gånger i veckan här i byn)

Nå hej hej









Kommentarer
Postat av: Anonym

Kikar in =)

2008-11-07 @ 15:08:47
URL: http://justlikealexandra.blogg.se/
Postat av: alva

Hejsan.

Vilken trevlig blogg du har!

Jag undrar om du vill att jag fixar en bloggdesign till dig,

Då får du bestämma färg, text å bild å massor av annat. Jag gör även menyn till bloggen mer personlig.

Du kan även höra av dig för mer info, eller om du vill kontakta någon som jag tidigare hjälp med designen, och typ snacka lite om hur det gick till å så ;) går det också jättebra!

Det kostar för tillfället bara 49:- [halva priset!]

Om du är intresserad kan du ju kika in på min blogg och höra av dig.

Alva

2008-11-07 @ 17:19:15
URL: http://alvvs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0